Profil self storage w social mediach
Parafrazując znane przysłowie: „Jak nas piszą, tak nas widzą”! Zadbany profil w social mediach to szansa na zdobycie nowych klientów i utrzymanie sympatii dotychczasowych. Jak aktywnie działać w Internecie i nie zwariować? Zapraszamy do lektury!
Od czego zacząć przygodę w social mediach
Profile w social mediach to „must-have” niemalże każdego biznesu. Zadbaj o atrakcyjny wizerunek w sieci, a zbudujesz zaufanie do marki, wypromujesz swoje usługi oraz pomnożysz zyski.
Przygodę z social mediami zacznij od opracowania strategii, czyli planu działań. Tworząc taki plan, odpowiedz na pytania:
- Jakie cele chcesz osiągnąć prowadząc profil w social mediach (im mniej celi, tym lepiej)?
- Kim są Twoi klienci i czego potrzebują?
- Gdzie (na jakich platformach) najczęściej bywają Twoi klienci?
- Jakich informacji szukają użytkownicy self storage i co przyciągnie ich do Twojego profilu?
- Jak często będziesz publikować (im częściej, tym lepiej)?
- W jaki sposób będziesz analizować wyniki Twoich działań?
Tworząc strategię, nie opieraj się na tym, co Ci się wydaje, tylko na faktach i liczbach. Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz robiąc research w sieci, czytając branżowe raporty, korzystając z narzędzi takich jak SoTrender, Brand24 czy PeopleAsk oraz obserwując działania (i wyniki działań) konkurencji.
Określ cele
Określenie celu prowadzenia profilu (profili) w social mediach zdeterminuje charakter i wydźwięk wszystkich komunikatów, które wyemitujesz. Twoim celem może być np. promowanie magazynu wśród potencjalnych klientów na rynku lokalnym, czy budowanie pozycji eksperta w świecie self storage. Nie śpiesz się z określeniem Twojego indywidualnego, biznesowego celu. Będzie on drogowskazem do dalszych działań.
Zdefiniuj persony
Określenie grupy docelowej, czyli grupy klientów, do których mają dotrzeć Twoje działania w social mediach, będzie podstawą do ustalenia tego o czym i w jaki sposób będziesz pisać. Możesz pokusić się o stworzenie persony, czyli hipotetycznej sylwetki typowego klienta Twojego magazynu.
W jakim wieku są Twoi klienci (lub klienci, do których chciałbyś dotrzeć), co przechowują, prywatnie czy biznesowo? Postaraj się jak najdokładniej opisać personę klienta.
Dowiedz się też, na jakiej platformie najczęściej bywają Twoi klienci. Facebook, LinkedIN, a może TikTok? Bądź tam, gdzie oni! Na początku przygody z social mediami, wybierz jedną platformę i rozwijaj swój profil systematycznie. Gdy poczujesz, że jesteś gotowy na dalszy rozwój, załóż profil w kolejnym miejscu.
Stwórz harmonogram treści
Wiesz już, gdzie będziesz pisać i do kogo, czas na ustalenie o czym będą Twoje posty. Nie trać czasu na tworzenie treści, których nikt nie będzie czytać! Zdobądź informacje, czego szuka Twoja grupa docelowa w sieci. Odpowiedzi na pytania i wątpliwości Twoich potencjalnych klientów będą bazą przyszłych postów.
Oprócz treści eksperckich, zaplanuj również posty związane z Twoim magazynem (np. godziny otwarcia i regulaminy), cenami i promocjami, rozwiewaniem obiekcji klientów i podkreślaniem korzyści z korzystania z Twoich usług. Nie zapominaj o celach, jakie chcesz osiągnąć i dostosuj do nich komunikaty.
Harmonogram postów powinien zawierać konkretne daty publikacji. Trzymaj się ich, by nie okazało się, że czasem publikujesz codziennie, a czasem raz na trzy tygodnie.
Zadbaj o oprawę graficzną
Interesujące posty to połowa sukcesu. Profil w social mediach powinien mieć także estetyczną i spójną oprawę graficzną.
Twoim zadaniem jest stworzenie zdjęcia profilowego, coverowego oraz szablonu postów. Możesz to zrobić samodzielnie, korzystając z bezpłatnych narzędzi dostępnych w sieci (np. Canva). Przydadzą Ci się również zdjęcia na darmowej licencji do użytku komercyjnego. Znajdziesz je m.in. na pexel.com czy pixabay.com.
Z drugiej strony, jeżeli nie masz zmysłu estetycznego, w niewielkiej cenie zlecisz wykonanie grafik freelancerom.
Analizuj i optymalizuj
Nie wpadnij w pułapkę publikowania postów bez mierzenia ich efektywności! Regularnie monitoruj i optymalizuj swoje działania. Do analityki użyj narzędzi poszczególnych platform komunikacyjnych (np. Meta Business Suite) lub narzędzi zewnętrznych (np. Brand24).
Wyznacz kilka kluczowych wskaźników (KPI), które będą mierzyć Twoje działania. Nie skupiaj się tylko na ilości reakcji pod postami, ale wejdź w analitykę głębiej.
Twoim celem jest większa sprzedaż? Mierz liczbę transakcji zawartych za pośrednictwem profilu.
Chcesz być ekspertem i zbudować wokół profilu społeczność? Zwróć uwagę na comiesięczny przyrost fanów i rozpoczętych dyskusji.
W oparciu o KPI wyznaczaj (realne!) cele i staraj się je osiągnąć.
Po prostu zacznij
Gdy zrealizujesz tych kilka prostych kroków, profil w social mediach Twojego self storage będzie gotowy! Teraz potrzebujesz tylko trochę czasu, pracy i cierpliwości, by dostrzec wymierne efekty Twoich działań.
Potrzebujesz inspiracji? Zajrzyj na LinkedIn i zobacz, jak wygląda nasz profil Sprytki.pl! Znajdziesz nas tu: https://www.linkedin.com/showcase/sprytki.pl