Self storage B2B, czyli biznesowi klienci magazynów samoobsługowych
Klienci biznesowi to atrakcyjny kąsek dla właścicieli magazynów self storage. Wynajem B2B to więcej wynajętej powierzchni, długoterminowe umowy i stabilniejsza współpraca.
- Klienci biznesowi magazynów self storage to przede wszystkim przedsiębiorcy działający w szeroko pojętej branży e-commerce.
- Podobnie rzecz ma się z przedstawicielami handlowymi, którzy oprócz sprzedawanych towarów, mają do przechowania niezliczone ilości materiałów marketingowych.
- Rękodzielnicy i artyści chętnie skorzystają z powierzchni do przechowywania swoich narzędzi pracy czy wykonanych dzieł.
- Ofertą Twojego magazynu self storage zainteresują się także właściciele biznesów sezonowych np. mała gastronomia, sezonowe wypożyczalnie rowerów.
- Branża eventowo-rozrywkowa to sprzęt wykorzystywany w codziennej pracy – zbyt drogi, by ryzykować jego przechowywanie w garażu czy piwnicy.
- Małe firmy budowlane będą zainteresowane całodobowym dostępem do swoich narzędzi w boksach self storage.
- Trend zwany home staging, to już powszechna praktyka biur nieruchomości. Tu również przyda się wolny boks na przechowywanie elementów wystroju wnętrz.
- Magazyn self storage to dobre miejsce na archiwum dokumentów firmowych.
Sklepy internetowe
Klienci biznesowi magazynów self storage to przede wszystkim przedsiębiorcy działający w szeroko pojętej branży e-commerce. Wynajęcie boksu w self storage jest zdecydowanie tańszą opcją, niż wynajęcie dodatkowych powierzchni biurowych czy magazynu.
Kierując ofertę do tej grupy klientów, warto pomyśleć o organizacji przestrzeni w magazynie (np. zorganizowaniu regałów w cenie) oraz szczególnych warunkach przechowywania. Przedsiębiorcy handlujący żywnością, suplementami diety itp. potrzebują boksów, w których temperatura i wilgotność są pod kontrolą. Te udogodnienia będą miały mniejsze znaczenie dla np. sprzedawców zabawek czy akcesoriów gospodarstwa domowego.
Przedstawiciele handlowi i handlowcy
Podobnie rzecz ma się z przedstawicielami handlowymi , którzy oprócz sprzedawanych towarów, mają do przechowania niezliczone ilości próbek, ulotek, folderów i innych materiałów marketingowych.
A co z właścicielami sklepików, które choć wielkie duszą, są małe rozmiarem? Także i dla nich przyda się boks, w którym pomieszczą zapasy swojego asortymentu. Odzież, obuwie, akcesoria sportowe czy artykuły papiernicze znajdą w skrytce bezpieczne miejsce.
Ta grupa klientów doceni przede wszystkim łatwy i całodobowy dostęp do boksów oraz bezpłatne korzystanie z wózków transportowych, drabin itp.
Rękodzielnicy
Boksy w self storage to wybawienie dla mikro przedsiębiorców, którzy swoje usługi lub produkty wykonują w zaciszu własnego domu lub garażu.
Rękodzielnicy i artyści chętnie skorzystają z powierzchni do przechowywania swoich narzędzi pracy czy wykonanych dzieł. Boks self storage może stać się także ich małą pracownią i centrum wysyłkowym . Dość malowania obrazów olejnych w salonie i strugania rzeźb w piwnicy!
Tacy klienci chętnie wyposażą swój boks w stoły robocze oraz skorzystają z usług dodatkowych, np. kurierskich.
Biznesy sezonowe
Mobilne baristacje, wózki z lodami, riksze z popcornem lub watą cukrową to stały element letniego krajobrazu we wszystkich turystycznych miejscowościach. Gdy lato się kończy, kończy się także sezonowy biznes. Gdzie urządzenia małej gastronomii mogą przezimować martwy sprzedażowo okres? Oczywiście w magazynie self storage!
Twoją ofertą zainteresują się także właściciele sezonowych wypożyczalni rowerów, hulajnóg, dziecięcych dmuchańców i mobilnych placów zabaw.
Więcej o sezonowym modelu przechowywania dowiesz się tutaj: Rok w boksie, czyli sezonowe przechowywanie rzeczy – Sprytki
Branża eventowa i rozrywkowa
Branża eventowo-rozrywkowa to mnóstwo małych przedsiębiorców ‒ wodzirejów, DJ-ów, oświetleniowców itp. Sprzęt wykorzystywany przez nich w codziennej pracy jest zbyt drogi, by ryzykować jego przechowywanie w garażu czy piwnicy.
Dlatego tak jak klienci z branży gastronomicznej, tak i przedsiębiorcy branży rozrywkowej, docenią dodatkowe zabezpieczenia boksów, monitoring na terenie magazynu, całodobową ochronę itp.
Warto także zainwestować w elektroniczne zamki i aplikację zintegrowaną z tymi zamkami, aby umożliwić klientom przechowującym wyjątkowo cenne rzeczy, stałą pieczę nad zawartością ich skrytek. Takim rozwiązaniem jest system Sprytki.
Firmy budowlano-remontowe
Małe firmy budowlane to często małe budżety na „zbędne wydatki”. Jednak przechowywanie narzędzi i sprzętów w bagażniku samochodu to niezbyt dobry pomysł. Na szczęście tzw. „złote rączki”, hydraulicy, glazurnicy i inni mali przedsiębiorcy ogólnobudowlani mogą przechowywać swoje codzienne narzędzia pracy w boksie self storage.
Jeżeli zależy Ci na tej grupie klientów, powinieneś zapewnić im całodobowy dostęp do boksów.
Biura nieruchomości
Pośrednicy nieruchomości robią wszystko co możliwe, by sprzedać swoje lokale szybko i drogo. Dlatego trend zwany home staging, to już niemalże powszechna praktyka biur nieruchomości.
Polega on na tym, że lokal przeznaczony do sprzedaży lub wynajmu dekoruje się tak, by wyglądał jak najatrakcyjniej. Przechowywanie tych dekoracji wymaga jednak miejsca, które może zapewnić Twój magazyn samoobsługowy.
Archiwa firmowe
Przepisy prawne narzucają przedsiębiorcom szczególne zasady przechowywania dokumentów związanych z prowadzeniem biznesu, zatrudnianiem pracowników, kupowaniem towarów itp. Magazyn self storage to dobre miejsce, by te wszystkie dokumenty przechować przez wymagany prawem okres.
Tego typu delikatna zawartość boksów, wymaga wyjątkowej troski. Zapewnij więc swoich klientów, że w Twojej ofercie znajdują się skrytki z regulacją wilgotności i dobrą wentylacją, a Twój magazyn ma dodatkowe zabezpieczenia przeciwpożarowe.
Odpowiedz na potrzeby klientów biznesowych
Twoi klienci są różni i różne są ich potrzeby. Przygotowując ofertę, pomyśl o poszczególnych grupach klientów i zapewnij im udogodnienia czy dodatkowe usługi, zgodne z ich potrzebami. Jeżeli chcesz skupić się przede wszystkim na klientach biznesowych, możesz pomyśleć o zorganizowaniu na terenie magazynu małych salek konferencyjnych, nawiązaniu współpracy z firmami kurierskimi, czy wprowadzeniu dodatkowych usług np. sprzedaży kartonów, kopert, opakowań.